05/11/13

1º TRIMESTRE LECTURAS



ALGÚNS COMENTARIOS SOBRE OS LIBROS DO 1º TRIMESTRE .   A DISFRUTAR!!!La nieta del señor Linh 
En tan solo 126 páginas Claudel es capaz de transmitirnos infinidad de sentimientos, a cada cual más profundo e intenso: tristeza, esperanza, amor, amistad, cariño, nostalgia, miedo, desolación, soledad, añoranza, desamparo, ilusión. Los sentimientos negativos y positivos se entremezclan en las páginas de esta novela seduciendo y envolviendo al lector desde el principio hasta el final en un ambiente frío, hostil, desconocido, árido, pero, al mismo tiempo, también cálido, cercano, amable y tierno.
El señor Linh es un anciano que ha tenido que abandonar su país, su aldea, su vida, su pasado, por culpa de una guerra que lo ha convertido todo en cenizas y que ha matado a su hijo y a su nuera. Ya no le queda nada ni nadie. Únicamente la pequeña Sang Diu, su nieta, un bebé de tan solo seis semanas. No sabemos cuál es su país, cuál es esa guerra. Pero tampoco importa. Porque el desamparo, la soledad, la nostalgia, la tristeza, el miedo a lo desconocido, al presente, al futuro, la añoranza de un pasado que nos ha sido arrebatado, que ya jamás volverá, son sentimientos universales que no entienden de países ni de fronteras.
Por eso tampoco nos importa no saber a dónde llegan el señor Linh y su nieta tras pasar seis semanas en un barco junto a otros muchos refugiados como ellos. Refugiados que no conocen a nadie en ese nuevo país y que ignoran su idioma.
cuentatelavida.blogspot.com



Momentos estelares de la humanidad 
Por diversas razones, Momentos estelares de la humanidad es no solo la más traducida y reeditada de las numerosas obras de Stefan Zweig, sino también la más representativa de su autor.Son catorce, los episodios escogidos por nuestro autor para ejercer su arte de observación y de dramatización; un arte en que apenas ha tenido rivales. Podemos imaginar a Zweig, compilando -con avidez de coleccionista- una serie de instantes cruciales, fragmentos de la historia en los que el nervio esencial de lo humano, expuesto y en estado de máxima tensión, ha sido pulsado hasta provocar su estallido, rompiendo de paso con la plácida pero también precaria continuidad de los acontecimientos. Lo comprobamos, en las páginas del libro, seleccionando y plasmando en vibrante prosa unos cuantos de esos instantes, verdaderos comprimidos de las fuerzas que hacen de la historia un drama inmenso. No todos estos episodios, pero sí una parte significativa de ellos, son una muestra de la predilección de Zweig por representar personalidades en horas de aflicción, mejor que en las de triunfo. Todos ellos, con su índole puntual, son un testimonio del interés del escritor austríaco por los extractos representativos; todos, con su brevedad y su intensidad dramática, evidencian su gusto por la condensación. El final de Cicerón; la caída de Bizancio; el fracaso del mariscal Grouchy, cuando la debacle francesa de Waterloo; las cuitas de Goethe, en la época de su Elegía de Marienbad; el tendido del primer cable telegráfico transatlántico, debido al ímpetu del empresario Cyrus W. Field; el desastre de la expedición del capitán Scott al Polo Sur; la fuga y muerte de Tolstói. Estos son algunos de los momentos en los que Zweig enfoca su mirada.
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A Vitoria do perdedor 
  A vitoria do perdedor, así pois, entreverada estreitamente cos fíos da memoria, parte dunha tensa espera, nunha casa dunha aldea galega do interior, protagonizada por un grupo de guerrilleiros que deben participar nunha inminente asemblea. Esta  convocatoria desatará unhas consecuencias que, malia sospeitar a súa previsibilidade, non minguan o interese por coñecer cal é a sorte que os convocados van correr e, en especial, a que lle corresponde a Arcadio Macías –personaxe talvez inspirado na existencia de dous membros da Federación de Guerrillas León-Galicia chamados Arcadio Ríos e Abelardo Macías-, un dos derradeiros membros da chamada Agrupación Mancomún de Galicia e auténtico protagonista do volume, de quen se constrúe unha biografía que bebe en parte da memoria do antisfascismo español e do pensamento anarquista.  Por outro lado, e talvez sexa este un dos valores máis suxestivos desta entrega, Reigosa dálle forma literaria a unha ricaz reflexión arredor das contradiccións internas, ou se se quer conflitos morais, simbolizados nunha actuación que persegue a teimuda defensa duns principios ideolóxicos, aos que se lles infrinxen derrotas continuas malia manterse sempre en alerta, sobre todo cando estes se poden lapidar cos golpes que reciben polo peso da conciencia, pola traizón ou o desexo de vinganza…, rabuñados en ocasións polo nacemento do amor ou pola emoción da solidariedade.   Non é difícil advertir neste libro a torrenteira documental peneirada  na súa xusta medida, o seu ritmo trepidante e a concisión expresiva, harmonizada co papel clave que se lle outorga á descrición: á que atinxe aos  espazos físicos, á brutal represión exercida e ao que poboa o pensamento de Arcadio Macías, quen asume con todas as consecuencias o ideario dos mártires de Chicago de 1886, un lema que compendia o seu facer, un lema abrazado por un fuxitivo que nunca chegou a fuxir: “libre ou morto”.
Ramón Nicolás
O carteiro de Bagdad 
Abdulwahid, de 11 anos, chámase como o levantador de pesas iraquí que conseguiu unha medalla olímpica de bronce, o único na historia, que a xente lembra como unha fazaña inesquecible. Vive co seu pai, Ibrahim, carteiro que reparte o correo na súa motocicleta, e Fatiha, a nai, nunha humilde casa de adobe de habitación única, no humilde barrio de Karrada, en Bagdad, na que foi a cidade máis grande da Terra e chamada Cidade da Paz. Agora, coa guerra, os comercios permanecen tapiados, el non pode ir á escola e a súa nai apenas sae de casa pola inseguridade. Só as tardes do venres toda a cidade descansa das bombas e ambulancias, á hora do rezo, ao que chaman os muecíns. Pairan os sunnitas como eles, pero pairan tamén os xiítas, que son maioría no barrio.Non toda a cidade é igual: na selecta e protexida Zona Verde, onde o pai foi a entregar unha carta, teñen luz eléctrica. Non como eles, que teñen un xerador de gasóleo, e venderon a televisión para poder comer. Por iso teñen que ir ver en casa duns amigos o triunfo de Shada, que vive en Marrocos pero naceu en Bagdad, no concurso da "Academia das Estrelas" de Oriente Medio. Choran todos emocionados pola vitoria e despídense con bicos e abrazos: pode ser o último día que se vexan pois cada día morre algún amigo en Bagdad.Pasan os meses e nada cambia. Un día descobre á súa nai borrando unha pintada ameazante na parede de casa. Aínda que se pon o "niqab", que lle oculta o rostro, deixando só á vista os ollos, por medo...
pantasmasdepapel.blogspot.com