1º TRIMESTRE LECTURAS
ALGÚNS COMENTARIOS SOBRE OS LIBROS DO 1º TRIMESTRE . A DISFRUTAR!!!La nieta del
señor Linh
En tan solo 126
páginas Claudel es capaz de transmitirnos infinidad de sentimientos, a cada
cual más profundo e intenso: tristeza, esperanza, amor, amistad, cariño,
nostalgia, miedo, desolación, soledad, añoranza, desamparo, ilusión. Los
sentimientos negativos y positivos se entremezclan en las páginas de esta
novela seduciendo y envolviendo al lector desde el principio hasta el final en
un ambiente frío, hostil, desconocido, árido, pero, al mismo tiempo, también
cálido, cercano, amable y tierno.
El señor Linh es
un anciano que ha tenido que abandonar su país, su aldea, su vida, su pasado,
por culpa de una guerra que lo ha convertido todo en cenizas y que ha matado a
su hijo y a su nuera. Ya no le queda nada ni nadie. Únicamente la pequeña Sang
Diu, su nieta, un bebé de tan solo seis semanas. No sabemos cuál es su país,
cuál es esa guerra. Pero tampoco importa. Porque el desamparo, la soledad, la
nostalgia, la tristeza, el miedo a lo desconocido, al presente, al futuro, la
añoranza de un pasado que nos ha sido arrebatado, que ya jamás volverá, son
sentimientos universales que no entienden de países ni de fronteras.
Por eso tampoco
nos importa no saber a dónde llegan el señor Linh y su nieta tras pasar seis
semanas en un barco junto a otros muchos refugiados como ellos. Refugiados que
no conocen a nadie en ese nuevo país y que ignoran su idioma.
cuentatelavida.blogspot.com
Momentos estelares de la
humanidad
Por diversas
razones, Momentos estelares
de la humanidad es no solo
la más traducida y reeditada de las numerosas obras de Stefan Zweig, sino
también la más representativa de su autor.Son catorce,
los episodios escogidos por nuestro autor para ejercer su arte de observación y
de dramatización; un arte en que apenas ha tenido rivales. Podemos imaginar a
Zweig, compilando -con avidez de coleccionista- una serie de instantes
cruciales, fragmentos de la historia en los que el nervio esencial de lo
humano, expuesto y en estado de máxima tensión, ha sido pulsado hasta provocar
su estallido, rompiendo de paso con la plácida pero también precaria
continuidad de los acontecimientos. Lo comprobamos, en las páginas del libro,
seleccionando y plasmando en vibrante prosa unos cuantos de esos instantes,
verdaderos comprimidos de las fuerzas que hacen de la historia un drama
inmenso. No todos estos episodios, pero sí una parte significativa de ellos,
son una muestra de la predilección de Zweig por representar personalidades en
horas de aflicción, mejor que en las de triunfo. Todos ellos, con su índole
puntual, son un testimonio del interés del escritor austríaco por los extractos
representativos; todos, con su brevedad y su intensidad dramática, evidencian
su gusto por la condensación. El final de Cicerón; la caída de Bizancio; el
fracaso del mariscal Grouchy, cuando la debacle francesa de Waterloo; las
cuitas de Goethe, en la época de su Elegía
de Marienbad; el tendido del primer cable telegráfico transatlántico,
debido al ímpetu del empresario Cyrus W. Field; el desastre de la expedición
del capitán Scott al Polo Sur; la fuga y muerte de Tolstói. Estos son algunos
de los momentos en los que Zweig enfoca su mirada.
hislibris.com
A Vitoria do perdedor
A vitoria do perdedor, así pois, entreverada estreitamente cos fíos
da memoria, parte dunha tensa espera, nunha casa dunha aldea galega do
interior, protagonizada por un grupo de guerrilleiros que deben participar
nunha inminente asemblea. Esta convocatoria desatará unhas consecuencias
que, malia sospeitar a súa previsibilidade, non minguan o interese por coñecer
cal é a sorte que os convocados van correr e, en especial, a que lle
corresponde a Arcadio Macías –personaxe talvez inspirado na existencia de dous
membros da Federación de Guerrillas León-Galicia chamados Arcadio Ríos e
Abelardo Macías-, un dos derradeiros membros da chamada Agrupación Mancomún de
Galicia e auténtico protagonista do volume, de quen se constrúe unha biografía
que bebe en parte da memoria do antisfascismo español e do pensamento
anarquista.
Por outro lado, e talvez sexa este un dos valores máis suxestivos desta
entrega, Reigosa dálle forma literaria a unha ricaz reflexión arredor das
contradiccións internas, ou se se quer conflitos morais, simbolizados nunha
actuación que persegue a teimuda defensa duns principios ideolóxicos, aos que
se lles infrinxen derrotas continuas malia manterse sempre en alerta, sobre
todo cando estes se poden lapidar cos golpes que reciben polo peso da
conciencia, pola traizón ou o desexo de vinganza…, rabuñados en ocasións polo
nacemento do amor ou pola emoción da solidariedade.
Non é difícil advertir neste libro a torrenteira documental peneirada na
súa xusta medida, o seu ritmo trepidante e a concisión expresiva, harmonizada
co papel clave que se lle outorga á descrición: á que atinxe aos espazos
físicos, á brutal represión exercida e ao que poboa o pensamento de Arcadio
Macías, quen asume con todas as consecuencias o ideario dos mártires de Chicago de 1886, un lema que compendia
o seu facer, un lema abrazado por un fuxitivo que nunca chegou a fuxir: “libre
ou morto”.
Ramón
Nicolás
O carteiro de Bagdad
Abdulwahid,
de 11 anos, chámase como o levantador de pesas iraquí que conseguiu unha
medalla olímpica de bronce, o único na historia, que a xente lembra como unha
fazaña inesquecible. Vive co seu pai, Ibrahim, carteiro que reparte o correo na
súa motocicleta, e Fatiha, a nai, nunha humilde casa de adobe de habitación
única, no humilde barrio de Karrada, en Bagdad, na que foi a cidade máis grande
da Terra e chamada Cidade da Paz. Agora, coa guerra, os comercios permanecen
tapiados, el non pode ir á escola e a súa nai apenas sae de casa pola
inseguridade. Só as tardes do venres toda a cidade descansa das bombas e
ambulancias, á hora do rezo, ao que chaman os muecíns. Pairan os sunnitas como
eles, pero pairan tamén os xiítas, que son maioría no barrio.Non toda a cidade é igual: na selecta e
protexida Zona Verde, onde o pai foi a entregar unha carta, teñen luz
eléctrica. Non como eles, que teñen un xerador de gasóleo, e venderon a
televisión para poder comer. Por iso teñen que ir ver en casa duns amigos o
triunfo de Shada, que vive en Marrocos pero naceu en Bagdad, no concurso da
"Academia das Estrelas" de Oriente Medio. Choran todos emocionados
pola vitoria e despídense con bicos e abrazos: pode ser o último día que se
vexan pois cada día morre algún amigo en Bagdad.Pasan os meses e nada cambia. Un día descobre á
súa nai borrando unha pintada ameazante na parede de casa. Aínda que se pon o
"niqab", que lle oculta o rostro, deixando só á vista os ollos, por
medo...
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